Nybliven Stockholmsskotte

Här kommer ett första hej från Skottland!
 
Nu är första veckan som nybliven Stockholmsskotte förbi och jag är installerad som student på Aberdeen University. Här ska jag studera min åttonde termin på civilingenjörsprogrammet. Jag trivs änsålänge fint med miljön och människorna. Har trevliga rumskompisar som också är utbytesstudenter på skolan, där två är amerikanskor och en är tyska. Det skotska vädret har hittills imponerat med sol nästan varje dag och jag hoppas det fortsätter i den här stilen för det lyser verkligen upp de annars ganska grå byggnaderna och gatorna. Traditionella och mysiga miljöer med gammal arkitektur. Dialekten är dessutom sååå charmig, älskar den, hihi. Dock har jag en mängd olika engelska dialekter i min närhet, alltifrån brittiska, australiensiska, amerikanska och skottska. Så det vetetusan vad jag kommer komma hem med för blandning till slut, haha. Jag läser tre kurser men skolan vaknar till mer på riktigt på måndag, så denna vecka har jag hunnit gå på lite event för utbytesstudenter och skaffat gymkort. Lite hemlängtan slår en dock emellanåt, speciellt på kvällarna, när man inser att det ändå är långt till sommaren och hemresan. Till påsk kommer första svenska besöket dock, och sen några till innan jag själv checkar ut i juni.
 
Först blir det dock att plugga, njuta av studentlivet och smaka på Skottland!
 
 
Massa kramar från Aberdeen,
Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0