Overnight oats...

... eller också känt som birchermuesli är mina favoritfrukostar! Det enda som eventuellt kan slå detta är klassiska rågmackor med ost emellanåt. Hur som helst så är detta en frukostform som pappa tagit med sig från den tyska traditionen efter att farmor lärt honom. Helt enkelt havregryn som under natten fått svälla i vätska tillsammans med någon riven frukt och nötter. Den klassiska varianten består av havregryn, rivet äpple, russin och mjölk. Själv brukar jag variera äpplet med mosad banan, addera diverse frön och torkad frukt samt ersätta lite mjölk med yoghurt. Utöver detta brukar jag röra ner chiafrön för att öka på den "svällande effekten" hos havregrynen. Det går helt enkelt att variera beroende på humör och vad som finns i skafferiet. På min Instagram (deagram) har jag redan postat flera av den senaste tidens bircherfrukostar. Det är lätt att svänga ihop kvällen innan, är supergott, håller dig mätt länge och är dessutom så hälsosamt. Inspireras och prova gärna!
 
Kanel- och blåbärsbircher med skivad banan och pumpafrön
 
Choklad- och bananbircher med färska hallon och kakaonibs
 
Exotisk mango- och kokosbircher med yoghurt, melonkärnor och torkade dadlar
 
Äpple- och kanelbircher med yoghurt, blåbär och blandade frön
 
Banan- och chokladbircher med yoghurt, blåbär och flagad mandel
 
Äppelbircher gjord på Urkraft Rödbets- och chokladmuesli
 
Klassisk äppelbircher med jordgubbar, torkade dadlar och blandade frön
 
Favorit i repris: choklad- och bananbircher med yoghurt, blåbär, flagad mandel och kakaonibs
 
Äppelbircher med jordgubbar, yoghurt, torkade dadlar och pumpafrön

Kram,
Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0