Sommarens andra resa

För en vecka sedan kom jag och fina Philip hem från en weekend i Polen, Krakow. Detta var min första utlandsresa utan en äldre som ansvarat för hela resan, har tidigare bara åkt med föräldrarna under semestrar eller badmintontränare under träningsläger. Denna gång var jag och Philip våra egna bossar från början till slut vilket kändes lite pirrigt men också skönt! Vi hade ganska lika åsikter kring det praktiska och är rätt flexibla samtidigt som vi är lite planeringsnarkomaner, egenskaper som (när de är i balans) behövs när man reser. Förutom att jag till att börja med glömde vår matsäck på ditresan och lite bagagekrångel förekom på vägen hem, så gick hela resan smidigt och vi njöt av varje stund. Utöver detta hade vi perfekt väder med växlande molnighet och sol under två dagar och sedan en riktigt solig och het sista dag.
 
Dagsutflykter till diverse turistmål och mindre "turistiga" mål, stooor hotellfrukostbuffé, goda inhemska rätter (Bigos Sauerkraut blev favoriten för oss båda), runtvandrande i staden och fotbolls EM-tittande på kvällarna kan sammanfatta helgen ganska så bra!
 

/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0