Grytgalen..

.. eller crazy i Crusse? Hade svårt att bestämma rubrik idag. För igår gick jag än en gång lite lös i Le Creuses butik i Barkaby. Från att ha satsat på en 3,2 liter gjutjärnsgryta i mellandagarna köpte jag igår en 4,2 liter gryta i samma färg men annan form. Båda var reatillfällen som fick mig att våga investera, eftersom Le Creuset annars inte (och knappt då det är rea heller) är ämnat för tunna studentplånböcker. Hur som helst är jag helt frälst i mina inköp. Köpte även en fin skål i en mintnyans som jag länge suktat efter. Trots att det är mycket pengar känns det väldigt bra i magen efter inköpen. Det här är livsinvesteringar i köket som berikar en av mina absolut största hobbies - att pyssla i köket!
 
Nu blir det grytmat framöver! Tur att man har god inspiration från de senaste kokböckerna mamma och jag tillsammans fyndat: "Lyxlagat grytboken" och "Mustiga grytor och långkok". Hihi.
 

/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0