Spex och kex

Hej alla knasbollar!
 
Hur mås det? Själv har jag lyckan att kunna ta helg redan idag, eftersom jag har möjlighet att arbeta hemifrån imorgon. Nu börjar det dra ihop sig för kexet (också känt som det långa ordet kandidatexamensarbete) också vilket innebär en extra växel. Lämnade tillsammans med min kexkompis Angelika in delrapporten nyligen så hoppas hinna få feedback på den till nästa vecka. Man vill börja korrigera allt i tid innan deadline som ligger i början på maj.
 
I tisdags kväll var det dock inte kex som gällde, utan spex!! Maskinsektionens årliga Jubelspex gick av stapeln med dunder och brak. I år kände jag extremt många som varit med och bidragit på olika sätt, allt från engagemang i dekoren, foto, manus, som dirigent och regissör till att vara skådis! Blev lika imponerad i år som förra året. Wow vilka beundransvärda talanger som gömmer sig i alla blivande ingenjörer! Själv skulle jag kunna tänka mig att arbeta med PR eller foto inom spexet, men bara tanken att stå på scen gör mig mörkrädd.. Haha. Tur att alla olika roller behövs i sådana uppsättningar.
 
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0