Smoothie bowls

Hej alla på er mina höstlöv!
 
Känner ni av hösten ännu något? Tycker ni att det får kallas höst? Jag personligen känner höstvibbarna i form av att termometern har visat under 10 grader, att grannens löv har börjat ändra färg och att marken sakta börjar täckas av en tunn matta av nedfallna blad. Höstmyset börjar infinna sig! Man laddar upp med te, varma filtar, tjocka stickade sockor och ett väldigt myshumör och med allt detta förberett kurar man ner sig i soffan, alldeles själv eller med gott sällskap.
 
Mellan plugget ser jag till att få tid i köket som jag verkligen uppskattar, det är både min hobby och mitt sätt att varva ner efter intensiva vardagar. I helgen provade jag en ny smoothie bowl efter eget recept. Är lite smått förälskad i det matkonceptet. Man kan variera i mängder, det är gott och känns hälsosamt. Enda nackdelen, eller fördelen beroende på hur man ser det, är att det kräver liiite pyssel i alla fall innan man kan sätta sig ner och avnjuta innehållet i sin skål. Denna gång fick det bli naturell kvarg, mango och chiafrön toppat med banan, kiwi, solrosfrön och kokosflakes. En bra kombo! :)

 
/Andrea

Kommentarer
Postat av: Viggo

Wow, det där såg gott ut :D Måste testa det någon gång :p

Svar: Tack ska du ha! Prova hemskt gärna, lovar dig ett supergott mål! :D
Andrea

2015-10-06 @ 22:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0