Matlagningslördag

Hejsan hoppsan!
 
Hur mås det? Själv är jag rädd att jag lyckats fånga en förkylning, eller snarare att en förkylning lyckats fånga mig, så jag svär frekvent för mig själv för tillfället eftersom jag har årets enda lopp nästa vecka. Usch. Finns stor risk att denna tävling får strykas. Är så besviken eftersom man sett fram emot och har tränat inför den.

Hur som helst, igår var en muntrare dag utan förkylningstankar. Morfar kom på besök och det är alltid så mysigt för då hamnar middagar och fikatillfällen mer i fokus. Jag var nyfiken på att prova en del nya koncept i köket så jag började med frukosten på morgonen, lagade sedan lunch till familjen och till fika trollade jag ihop ett litet experiment till mig själv medan mamma, pappa och morfar mumsade på någon, för mig, allergiäggfylld kaka. Alla idéer tycker jag blev lyckade och kommer göras om! Var roligt att få tillfälle att prova allt. :)

Frukosten: Smoothie bowl bestående av egetkkomponerat recept av ingredienser som fanns att tillgå i köket. Naturell kvarg, hallon och chiafrön till smoothien och topping av banan, kiwi, kokos, pumpafrön och lite honoung.
 
Fikat: En upp- och nerlatte! Som magi lade sig kaffet i mitten.
 
Lunch: Vegetarisk lasagne gjord på zucchini, morötter, spenat och fetaost. Tips från Sara som resulterade i en jättegod lasagne!

/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0