Skogsmullar på vandring

I söndags provade jag något nytt tillsammans med Philips vänner Ante och Benjamin. Jag har spenderat en del tid i naturens innersta skogar under grundskoletiden, men sedan dess har jag knappt rört mig i sådana områden. I söndags fick jag i alla fall göra ett återbesök med råge när vi under fem timmar vandrade 16 km! I novemberkylan tog vi oss över stock och sten och över vattensamlingar som krävde balanserande på smala stammar och grenar. Vi skonades hur som helst från regn vilket vi uppskattade mycket. Matsäck bestående av matiga mackor och varm choklad fick bidra med energi. Var verkligen en trevlig söndag med detta gäng! Även fast man efter cirka en mil började sakna asfalt får jag försiktigt erkänna.. På kvällen hade jag och Philip planerat att tillaga en omsorgsfull middag, men de planerna ersattes av en pizzabeställning. Att få sjunka ner i soffan med dessa i knät kändes extra drömlikt efter dagen. :)
 

/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0