Årets första tentaperiod över

Nu var det ett par veckor sedan jag kikade in här, ledsen för det! Ursäkten stavas t-e-n-t-a-p-e-r-i-o-d som varade i två veckor följt av några dagar ledigt efter de två skrivna tentorna. Nu är man tillbaka i de vanliga skolrutinerna men med en ny kurs som sällskap. Jag läser nu också en kurs vid namn "Industriell ekonomi, grundkurs", vilket alltså är min första kontakt med ämnen som kommer beröra min master Industriell ekonomi. Mitt första intryck av kursen är att det är intressant och något som jag kommer uppskatta att studera, vilket är en lättnad eftersom man aldrig vet helt vad man har att vänta sig riktigt när man väljer en ny inriktning.
 
Denna vecka består av en massa måsten som inte är pluggrelaterade i samma grad som vanligt. De är allt från läkarbesök, kurslitteraturköp, research inför eventuella utlandsstudier till kursval. Kan lika gärna avreagera mig lite vad gäller kursvalen inför vårterminen. Jäklar vad svårt det ska vara att hitta kurser som stämmer överens med alla kriterier! De måste vara på 6 hp, gå rätt period, inte krocka med övriga obligatoriska kurser, ha rätt behörighet och vara en "teknisk kurs" i rätt bemärkelse. GAAAAHH! Hoppas att detta löser sig för just nu känns allt som en djungel. Utöver detta behöver vi välja KEX väldigt snart (kandiatexamensarbete).
 
Har en bunt tidsinställda blogginlägg som kommer dyka upp här under veckan. Det är en lösning när jag inte hinner uppdatera regelbundet men ändå har bilder och saker att visa och skriva om. 
 
 Varma kramar till er allihop! :)
 
En ögonblicksbild från tentaplugget. Hade under några dagar lyxen att få sitta med Philips gäng som läser materialdesign under mitt plugg inför tentan i konstruktionsmaterial. Vilken expertpanel att terra med frågor alltså! Mutade med lite bakverk för att döva samvetet. :P
 
/Andrea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0