Nybliven kaffedrickare

Hej alla kaffebönor!
 
Från att i gymnasiet ha smuttat på kaffe och ryst av den inte så tilltalande smaken så har jag nu börjat dricka kaffe regelbundet! Har gått från en regelbunden tedrickare till någon som uppskattar "det svarta guldet". Instegsvarianten var, och är fortfarande delvis, latten med stor del mjök. Dock har jag nu börjat köra på vanligt bryggkaffe med en tredjedel mjök. Jag känner inte av någon speciellt uppiggande effekt, men smaken och den varma drycken på morgonen eller eftermiddagen sitter fint tycker jag. Där ser man vilka oplanerade vuxenpoäng man kan skrapa ihop helt plötsligt, hihi.
 
Igår köpte jag min första latte/kaffe ute där Starbucks fick äran att sälja premiärkoppen. Var lite smågenant när jag skulle beställa en decaf (det var senare på kvällen och ville inte riskera att inte kunna somna) och inte riktigt förstod alla varianter som kassörskan rabblade upp. Fick några missförstånd senare ursäkta mig och erkänna att det var första gången jag beställde kaffe. Som tur var skrattade tjejen bara och förstod läget. Haha.

Jag blev så glatt överraskad över det fina hjärtat man fick i skummet, haha! Får man alltid sånt?
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0