Skolstart

Igår satte man sig åter officiellt i skolbänken efter ett kvartal av sommarlov. Det kändes både skrämmande bekant trots att det gått så pass lång tid sedan man stirrade på griffeltavlan sist, samtidigt som man ändå kände sig utvilad och redo inför att dyka ner i böckerna igen. Känner mig inte desto mer sugen på att ta itu med all matte och fysik igen, men efter årskurs två är basåren avklarade och man börjar få välja lite mer själv vad man vill läsa. Dessutom var det såklart superkul att få träffa alla klasskompisar igen!
 
Vi hade för ovanlighetens skull ett långt hål mitt på dagen igår, som i förväg hade fyllts av ett planerat lunchbesök Nooshi - vår absoluta favoritrestaurang! Pauline hakade på också vilket var jättetrevligt! Mätta och belåtna vaggade vi efteråt tillsammans till skolan för dagens sista föreläsning i Hållfasthetslära. En mumsig start på terminen blev det! Första skoldagen avslutades sedan med en tre timmar lång utbildning inför handledarjobbet i studieteknik som jag anmält mig till nu i höst. Ska bli spännande att få dela med sig av sina KTH-erfarenheter till alla nyblivna ettor. :)
 
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0