Lussebak och DM

Har kört en helt pluggfri dag idag. Tror på att en snabb återhämtning, om möjligt, från skolarbete bara gynnar plugget i längden. Därför spenderades dagen i två omgångar i rackethallen med William för att kika lite på Distriktsmästerskapen som pågår denna helg. Alltid roligt att få tanka upp med lite proffsig badminton, även fast det bara är som åskådare! Kunde prata ikapp med lite gammalt härligt badmintonfolk, och självklart också tränare Harry! 

Nu är det ungefär 1 ½ år sedan jag slutade med badmintonen efter åtta år av oupphörligt spelande. I mellan åt kan jag verkligen slås av en känsla av nostalgisk saknad efter sporten, träningarna och tävlingarna. Och naturligtvis också alla trevliga människor som omgav flera av dessa sammanhang. Samtidigt kändes det väldigt naturligt att sluta. Nu har man egenskapen att vara en betraktare som har friheten att titta förbi och bli en del av denna lilla badmintonvärld när det passar, och det är en skön känsla. :)

Utöver badmintontittande idag, så tog jag och pappa en långhandling och kikade på julgrejer och handlade mat. På kvällen lagade jag även dumplings! Första gången familjen fick smaka på hemlagade sådanna. För mamma blev det en hit, medan pappa var mer likgiltigt inställd till dem. Mätt är man nu!

Gårdagskvällen blev väldigt fin den med, med lussebak, glögg- och pepparkaksmys och massa snack! Jag, Anna, Tess, Sara och William fick en avslappnad men väldigt skrattfylld fredagskväll! Och lussebullarna blev väldigt goda de med. ;)


/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0