Gasque på KI

Melodifestivalstittande igår kväll byttes ut mot gasque med hela Maskinsektionen på Karolinska Institutet. Stort partaj kallad Ettans fest var det, som jag nu i efterhand förstod var en form av uppföljning av nollningen i höstas. Sara, som går Energi och miljö, fick en inblick i "maskinkulturen" på vår sektion. Många internskämt fyllde kvällen tillsammans med en massa videos och gyckel gjorda av nollningsarrangörerna. De hade verkligen satsat! Utöver detta var det OS-tema på utklädnaden, så kvällens utmaning bestod av att gissa vad folk hade försökt klä ut sig till. Jag såg en Hades (grekiska guden you know), OS-grenar (bokstavligen hehe), konståkerskor, bok-åkare med flera. Enda lite tråkiga var att jag och Sara inte hann få en plats bredvid mina kompisar, utan vi hamnade lite på kanten av bordet, så det var lite svårt att föra en konversation tillsammans. Aja, trevligt blev det ändå.
 
Istället för Mellotittande på kvällen gick jag upp extra tidigt för att hinna till "Mellospinningen" på Friskis. Med risk för att inte låta helt friskt när jag säger det - men oj vad roligt det var! Förutom att passet bestod av 90 minuter fyllda av endast låtar från Melodifestivalen så var ledarna utklädda i paljettkläder och annat schlagerpynt. Stämningen var speciell. Och i slutet bjöds det på bubbel!
 
Fotade minimalt från i lördags men har några bilder att bjuda på i alla fall. Enjoy!
 
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0