Färdigrest för i år

Igår mitt i natten landade jag och familjen på svensk mark igen efter en vecka i England. Nu kommer vi stanna här resten av året! Har varit väldigt roligt att få besöka både exotiska, Dubai och Tokyo, samt bekanta platser, Maidenhead, i år, men nu ska det bli skönt att få stanna på hemmaplan ett tag. Att vara på resande fot är både givande men tar också mycket energi. :)

Hur som helst! Under Englandsveckan bodde vi först några dagar hos mina kusiner som bor i Maidenhead. Vi umgicks, åt god mat, pratade massor, såg change of guards vid Maidenhead Castle och shoppade. Vi brukar oftast dela upp oss så att tjejerna går för sig och killarna för sig, blir enklast så. ;) Vi fyra tjejer kollade på massa kläder där jag bland annat gjorde flera fynd inne på TK Max, så nu har jag bättrat på garderoben inför hösten!
 
Sedan bilade vi bland annat till Ramsgate, Dover och Staines där vi stannade över natten. Dessa dagar kan sammanfattas i Fish & Chips, shopping, mycket bilåkande (Pappa satt som en spänd fiolsträng i förarsätet och höll kramaktigt om ratten när alla hetsiga Engelsmän tog för sig i bilköerna ut ur London. Har aldrig förr sett honom så fokuserad. Dessutom är det ju vänstertrafik som gäller i England..) och fin utsikt över White cliffs of Dover.
 
Ikväll skulle jag egentligen har gått på min kompis Annas 20-årsfest, men min dumma förkylning satte stopp för det. BLÄ. Var nästan ett år sedan jag var sjuk sist så borde väl inte klaga. :(
 



Ha en bra helg hörrni!
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0