Ute ur tentabubblan

Alla glädjeämnen så som kompistid, sovmornar, Facebook och andra nöjen har fått försummas sedan nyår till förmån för gårdagens tenta. Det känns verkligen, utan att överdriva, som att man varit isolerad i sin egen lilla pluggbubbla de två senaste veckorna, där det inte funnits utrymme för något annat för då skulle bubblan riskerat att spricka. Ett par dagar åkte jag dock in till campus för att nörda linjär algebra med vännerna, och det hjälpte mycket. Efter tentan igår firade vi ett stort gäng genom att äta thaibuffé på Nooshi i stan. Åh så gott det var, även fast jag inte vågade premiärsmaka sushin riktigt än, hihi.
 
Nu ser jag fram emot en ledig vecka innan skolan drar igång för fullt igen. Modellering och simulering, Numeriska metoder samt Flervariabelanalys är nya kurser som drar igång utöver den pågående Mekaniken. En tung vårtermin väntar, men det är då det. Först en ledig och härlig vecka (fylld av på tok för mycket grejer egentligen, hur lyckas man proppa tiden full direkt?!) att njuta av! :)
 
Idag ska jag och mamma ha en lite mor-och dotterdag kan man säga med lite shopping. Ska bli mysigt, och praktiskt för jag har en del nödvändiga inköp på min lista. Till exempel en ny vinterjacka.
 
Lyckliga gänget igår!
 
 /A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0