Första slaget på 247 dagar

Innan igår var det ungefär åtta månader sedan jag sist höll i ett badmintonracket - 247 dagar sedan jag sist slog på en fjäderboll. En konstig men oj sådan välbekant känsla det var att få kliva ut på badmintonplanen igen igår efter rekordlång tid av frånvaro! Spelet gick sjävklart lite hackigt, men hade mer flyt än vad jag någonsin kunnat inbilla mig att jag skulle ha. Riktigt roligt var det hur som helst att få bekanta sig med racket igen efter en så lång paus. Åtta år utan en paus längre än två veckor följdes av ett åtta månader långt uppehåll, hade jag inte kunnat tänka mig för ett år sedan. Det var William som tog initiativ till att damma av racket igen och besöka en av EBA-klubbens träningar. Tur att han äntligen fick ändan ur vagnen och föreslog en dag, för själv hade jag väl aldrig fått det. Haha. ;) Där träffade vi några av juniorerna och föräldrar, oj så duktiga de små har blivit! Körde en singel mot en av mina gamla badmintonskoleelever, och jag fick slita som attan. Det känns i kroppen idag ska jag tala om.. Vad hände med badmintonmusklerna?!
 
Hela hallen för oss själva fick vi i början innan resterande spelare kom. Lyx! :D
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0