80 kg strömming

Denna vecka har liksom gått i ett töcken av skolstartskänslor, fiskstank, papptallrikar och sågspån. Eftersom renoveringen av köket har dragit igång nu så har man haft ett behov av att då och då utrymma huset för att pausa från allt oväsen. Alla dagens mål har bestått av mackor eller infryst mat som tinas i mikron, allt på papptallrikar. Förmodligen återstår en dryg vecka innan köket kan förklaras färdigt!
 
I fredags tog jag mitt pick och pack och drog till Pauline i Sigtuna för att tillsammans dela på ett pass på hennes jobb. Vi fick hjälpas åt att panera inte mindre än 80 kg strömming! Det tog sisådär dryga tre timmar. Det var trevligare än vad det lät (och luktade som kanske) som, för medans kunde vi stå där och prata om allt mellan himmel och jord. Hon flyttar ju till England om nio dagar!! Gaaahh! Hur som helst, så bjöd även de snälla hotellkockarna oss på en liten middag plus lite pommesrester, så det gick ingen nöd på oss, haha.
 
I torsdags sprang jag även mitt första längre lopp, iForm-loppet, som arrangeras av en av Sveriges största träningstidningar. Perfekt väder, fin goodiebag och tröja och en trevlig bana kan nog sammanfatta kvällen ganska bra. Tyvärr fick jag ett rejält håll vid 4.5 km, men tack och lov så gav det sig så småningom även fast jag inte vågade ta i riktigt lika mycket efter det. Gick i mål på 49.10 minuter i alla fall vilket jag är nöjd med för denna gång. Tjejen som vann loppet sprang på 41 minuter, helt galet!
 

/Andrea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0