50-årsfest

I lördags var det 50-årsfest hos ett par av vår familjs äldsta vänner. Lite tur var det att inte alla inbjudna gäster kunde komma, för lite på gränsen till trångt var det redan. Men det hade säkert gått det med, haha! Mysigt blev det hur som helst med alla trevliga människor och den som alltid supergoda maten. Varje gång vi går på fest hos dem så promenerar man med lätta steg dit och praktiskt taget rullar hem.. Pappan i familjen, och även lördagens födelsedagsbarn, äger en bengalisk restaurang vilket innebär att halva buffén bestod av den goda maten därifrån. Tror jag åt mest kyckling och naan-bröd av alla! Zia, som pappan heter, skämdes inte heller över att agera linslus. Lördagens vanligaste kommentar var: "Kan inte du Andrea ta ett kort på oss?". Haha, det gjorde jag så gärna. Utöver detta lånade min jämngamla barndomsvän Sofia och hennes kompisar min kamera och tillsammans alla fyra fixade vi en liten fotostudie ute i trädgården.
 
Nedan är några exempel av de sammanlagt 350 bilderna som knäpptes under festen:
 
 
Imorse åkte jag in till skolan för att arbeta med projektgruppen på vår komplettering i Modellering och simulering. Senare på kvällen har jag provat att laga vietamesiska vårrullar. Jag tyckte mycket om det, men mina föräldrar var lite skeptiska till det lite slajmiga höljet, haha. Lägger kanske upp bilder och recept lite senare! :)
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0