Festmåndag

Veckans normalt tråkigaste dag, på grund av den stora kontrasten till helgen, blev istället veckans bästa! Dagen började med en tidig föreläsning, följt av någon timme Flervarreplugg med klassen innan en bokad lunch med Paulineeee! Vi har pratat om att hon skulle komma och besöka mig i skolan och luncha, så i måndags valde vi att äta en mysig lunch i KTH-biblioteket. Deras café har bland det fräschaste utbudet av mackor och sallader som finns, och själva miljön fylld av böcker ökar på mysfaktorn ytterligare. Vi valde båda samma sak: bulgursallad med kyckling. Den har jag velat prova sedan jag började på skolan, och den var mums! Efter lunchen visade jag henne runt på campus, vilket tog ett tag, hehe. En långpromenad i regnet blev det. Av någon anledning kom vi in på ämnet glass, och jag nämnde glassbuffén som Jensen's har (som jag sedan i lördags blev väldigt sugen på, hehe), och då kom Pauline med den spontana idén att vi skulle åka dit. Därför hoppade jag sista föreläsningen, som ändå inte brukar ge speciellt mycket. Glassbuffén var helt klart värd det, riktigt god måste jag meddela.. Dit lär man gå fler gånger. ;)
 
Synd att inte alla måndagar brukar vara så här trevliga.. Haha.
 
Goda lunchen!
 
Saknade systemkameran vid detta ögonblick - vackra blommor med vattendroppar på campus.
 
På väg in till Jensen's i regnet.
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0