Ett litet Japan i Stockholm

Hej alla!
 
Efter skolan idag så åkte jag och Pauline in till stan för att först äta världens godaste asiatiska buffé på Nooshi, och sedan traska vidare till Kungsträdgården för att beundra de vackra körsbärsblommorna som nu slagit ut. Åh så vackert det var! Det var första gången som jag varit i Kungsträdgården under årets enda vecka då körsbärsträden står i blom. Det var som att uppleva ett smakprov av den japanska hanamisäsongen mitt i Stockholm. Efteråt promenerade vi till Gamla stan där vi strosade runt i butiker, bland annat Sci-fi bokhandeln som Pauline blir helt lyrisk av, haha!
 
En supertrevlig start på påskledigheten!
 
Pauline tackade för maten på japanskt vis efter lunchen på Nooshi.. ;)
 
Jag fastnade för en tröja på BikBok..
 
Pauline drogs som vanligt till ett par solbrillor. ;)
 
En selfie hann vi med i provrummet.
 
Kungsträdgården i sitt esse
 
Några prylar av de urulliga animesortimentet inne på SF-bokhandeln.. Dessa trånade jag efter medan Pauline dreglade över alla mangaböcker.
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0