Stolt nördstämpel

Nu har bloggen hunnit svalna rätt rejält sen sist jag skrev. Dagarna har tuffat på i en rasande fart och dagarna till studenten är snart räknade! Jag har hunnit skriva av mig tonvis med skolarbete och nu väntar endast några mindre plugguppgifter innan gymnasiet är över. Efter dessa väntar bilkörning och studentförberedelser.
 
I onsdags drog jag och Pauline till stan för att gå på bio och sedan shoppa lite. Pauline önskade film (mest på grund av att hennes favvoskådis skulle ha en av huvudrollerna, hehe), och det blev därmed den senaste Star Trek-rullen. Jag har alltid varit ett fan av Star Wars-serien, men aldrig riktigt vågat mig på Star Trek tack vare mina fördomar om nördstämpeln som pryder dem, haha. Dock var den väldigt påkostad och underhållande, jag rekommenderar den! Inte så "nördig" som man skulle kunna tro, eller så är vi två lite nördiga av oss, haha. Hur som helst så blev det en lyckad eftermiddag!
 
I söndags träffades jag och Jess för att ha Eurovision-kväll. Hon var snäll nog att erbjuda sig att hålla mig sällskap under showen, jag känner ju egentligen inte en kotte som kan tänka sig att genomlida hela programmet med mig.. Snyft. Haha. Vi tog utöver detta en liten fotorunda i parken och bakade "hälsobollar", en form av nyttiga kokosbollar (väldigt goda faktiskt, borde lägga upp receptet i bloggen någon gång kanske). En sån här avslappnande lördag behövdes efter att ha avverkat det stora fysikkursprovet dagarna innan!
 
Jag har bara några suddiga mobbebilder sen onsdagen. Här handlade vi lite snacks innan bion:
 
 
Kommer försöka lägga upp några smakprov från förra lördagens fotorunda lite senare!
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0