KÖRKOOOOORT!!

Efter att ha avklarat teoriprovet inne i stan i onsdags, så var det dagen efter dags för det både efterlängtade och spänningsfyllda körprovet. Klockan nio fick jag åka på en "testrunda" med min gamla körskolelärare för att liksom värma upp lite. Han var helt avspänd och skämtade och småpratade, vilket var en väldigt lyckad strategi för att få mig att slappna av. När vi hade kört klart vid klockan tio lotsade han mig till Trafikverkets byggnad där jag tillsammans med flera andra förväntansfulla elever fick invänta våra respektive besiktningsmän. Jag fick en lugn medelålders man (som jag inte ens kommer ihåg namnet på så här i efterhand... Snacka om att helt vara inne i sin egen lilla bubbla!) presenterad för mig. Han började med att förklara kriterierna och vad han skulle examinera, för att sedan gå över till den obligatoriska säkerhetskontrollen. Jag inledde uppkörningen med ett motorstopp... Härligt. NOT. Jag som typ aldrig fått motorstopp med körskolans bil. Efter den incidenten gick resten av den dryga halvtimmen bra. Inspektören småpratade lite grann och ställde lite allmänna frågor, som typ vad jag ska göra i sommar. När vi åter var tillbaka i Sollentuna på Trafikverkets parkering så annonserade han det varje uppkörningselev hoppas på:
- Grattis till ett mycket väl genomfört körprov!
 
JAG HAR TAGIT KÖRKORT!! Nu äntligen kan sommarlovet börja!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0