Fartdrullen tittar fram

Idag bestod min förmiddag av genomförande av Risktvåan på Gillinge. Fyra timmar av riskutbildning i form av bland annat halkbana innebar det. Jag var lite nervös innan, för jag hade hört lite skräckhistorier om överdrivna scenarion av riktiga skräckupplevelser i samband med bilolyckor, men det var bara kul att få ett smakprov av lite mer extrema situationer! Vi fick vändas uppochner i en simulator, provkrocka och vrååååålbromsa på halt underlag i höga hastigheter. Jag passade på att försöka gasa ordentligt för att se vad som hände (inte mer än 85 km/h dock), och stoppsträckan blev verkligen längre än vad man trodde. Coolt var det hur som helst. Dessutom var det skönt att få vara helt själv i bilen och köra, det har jag ju aldrig varit förut! :)
 
Igår hade jag bara körlektion och mötte sedan upp Sara för att springa en runda. Vi hade planerat att ta en runda för att sen avsluta den i Edsviken med ett dopp. Dock nöjde vi oss med att jogga en mil istället i ett lagom tempo som tillät oss att småprata medans. Efteråt kunde vi inte låta bli att i alla fall doppa benen vid Badberget. :)
 
 
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0