Ännu en nybliven student

I onsdags var det dags att fira ännu en nykläckt student. Denna gång var det min fina vän Jessicas tur att få springa ut från gymnasiets portar mot framtiden. Jag, Sara, Anna och Tess väntade tillsammans med hennes familj utanför Kungsholmens gymnasium för att möta upp världens gladaste tjej! Åh vilken genuin lycka som klär alla studenter under den här stunden. Jag gjorde mitt bästa för att fånga Jessicas leende på bild, och jag tror att jag lyckades.
 
Efter utspringet var det flakåk som gällde och vi åskådare gjorde vårt bästa för att hitta Jessica bland alla halvgalna ölsprutande (haha) ungdomar. Efter att vi vinkat av den fullastade bilen så särade vi på oss. Systrarna skulle åka till ytterligare en mottagning, medan jag och Sara behövde fördriva några timmar i Kungsholmen fram tills Jessicas mottagning på kvällen. Vi tillbringade tiden med att promenera, kändes det som i alla fall, runt halva stan och att fota lite vid vattnet.
 
Studentmottagningen på kvällen blev väldigt lyckad, trots att några gäster inte lyckades ta sig dit tack vare strul i kommunaltrafiken. Synd. :(
 
Nu känns min egen student inte alls långt borta, bara fyra dagar kvar innan mössan åker på. Det känns naturligt ändå, som att man är redo att avsluta ytterligare ett livskapitel och börja nästa: högskolan.
 
 
Lite senare kan jag lägga upp bilderna från min och Saras lilla fotostudie vid vattnet.
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0