Tillbaka från Budapest

Nu är jag och min familj hemma från Ungern efter fyra dagar i Budapest! Det var ett helt nytt land för min och min mammas del. Vi bodde på ett fint hotell som låg väldigt centralt och bara några steg från närmaste tunnelbana. Varje dag blandade vi lite goda matupplevelser och shopping med olika former av kultur. Bland annat så vandrade vi upp till Buda Castle, Fisherman's Bastion och Gellerth-höjden efter att ha korsat en av deras kända broar Chain Bridge. Under vår sista dag i Budapest följde vi med på en två timmar lång båttur längs Donau så att vi fick uppleva staden även från vattnet. Från båten såg vi bland annat Parlamentet. Fyra stycken shoppingcenter hann vi med också, och jag hittade några små fynd i alla fall. :D
 
Den största utmaningen under resan var dock språket. Ungerska är ju helt obegripligt, och ännu svårare att uttala! Utöver detta var det förvånansvärt få som kunde engelska. Vi klarade oss med en blandning av tyska och engelska. Haha, man kände sig stundtals lite handikappad när man ville göra sig förstådd.
 
Lite bilder från resan:
 
 
/Andrea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0