En liten stad i en storstad

Idag hade hela min skola studiedag. Jag passade på att utnyttja dagen till att följa med Sara till hennes skola för ett studiebesök, eftersom jag funderar över att söka till KTH till hösten. Jag fick följa med henne under, en för henne, typisk skoldag för hennes program Civilingenjör Miljö och Energi. Hon går på skolan inne i stan, och OJ vad stor den är! Det är som en liten stad! Stora byggnader sträcker sig så långt ögat når, och i dem finns massor av lektions- och föreläsningssalar, enorma bibliotek, kårhus, en sporthall, flera olika mysiga restauranger, moderna datasalar och bokhandlar. Allt man kan tänka sig! Mellan byggnaderna finns stora innergårdar som man under somrarna kan sitta och plugga i. En riktigt välanpassad skolmiljö. Sara gav mig en rejäl rundtur runt hela KTH - vilket tog en timme bara det. Jag fick följa med henne på bland annat en mekanikföreläsning och en matteföreläsning i flervariabelsanalys. En spännande och givande dag!
 
Imorgon är det tävling som gäller! Har nyss stått och lagat en liten matlåda (nödmat så här klockan halv tio på kvällen, så det fick bli pasta..).
 
Det är sportlov nu by the way, haha. Har inte riktigt fattat det..
 
 
 Saras prydliga anteckningar
 
Sara under mekanikföreläsningen
 
Här gick läraren igenom impulsmoment. Här räcker inte EN whiteboard för att förklara,
utan FYRA stycken!
 
Idrottshallen
 
En av alla restauranger
 
Sara visade mig hur tjock hennes kemibok var, hela min tummes längd!
 
Det stora biblioteket.
 
Vilken utsikt!
 
Häftig miljö, lite gammaldags sådär. 
 
/Andrea
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0