Pip pip

Nu är påskhelgen officiellt över. Den har varit mysig med (mycket) god mat och god stämning. På påskafton öppnade vi påskägg och åkte på en liten utflykt till Hagaparken. Är nästan lite smått lättad över att påsken är över nu dock så att man övergår till mer normala matvanor än frosseriet som följer med högtidsfirandet. Har typ glömt hur det känns att inte vara proppmätt, men det hör påsken till! ;)
 
Igår var det intensivt jobb i hallen, medan dagen idag generellt sett bestod av återhämtningstid. Det fina vädret lockade mig däremot att gå ut och jogga en mil för att sedan göra lite styrka, innan jag bänkade mig framför Vänner resten av eftermiddagen. Känner att kroppen och psyket behöver återhämta sig lite egentligen, men lovet är för kort för att hinna varva ner ordentligt och samtidigt hinna med det skolarbete som behöver göras och eventuella sociala aktiviteter. Man får trösta sig med att det bara är knappa två månader kvar innan skolan börjar trappa ner. Man börjar kunna skymta mållinjen! :)
 
Lite blandade bilder från påskhelgen:
 
Tårtan som jag bakade helgen till ära.
 
Ikväll gjorde vi våfflor, eftersom vi inte lyckades tajma våffeldagen nyss. Mums!
 
Mitt fina påskägg.
 
Är så svag för dessa små fjuniga kycklingar. Pip pip..
 
Även Hagaparken var dekorerad i påsktema!
 
 
/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0