Tidresor

Har ni någonsin drömt om att kunna gå tillbaka i tiden och träffa er själva, att få uppleva hur ni tänkte och tyckte vi den tidpunkten för flera år sedan? Jag har turen att kunna göra det, precis när jag känner för det. Ända sen jag gick i årskurs fyra har jag nämligen regelbundet skrivit dagbok. Det började med att jag gillade en kille i min klass, och jag ville ha någonstans att skriva ner vad som hände och vad jag tänkte.. Jag tyckte om att få skriva av mig någonstans och dela med mig av alla hemligheter där jag visste att de skulle vara helt säkra från att bli upptäckta. Några av dessa små hemlisar fick självklart mina vänner ta del av, men alla har några privata som bara man själv vet om. På så vis blev mitt dagboksskrivande en rutin på kvällarna, och jag dokumenterade allt från vardagliga ting till minnen, känslor, åsikter och tankar.
 
Idag är jag speciellt glad för att jag tog mig tiden att få ner en bit av mig själv på papper. Det är så roligt att kunna titta tillbaka och bläddra mellan mina år i grundskolan och gymnasiet. För ja, jag skriver fortfarande dagbok. Inte lika frekvent som förut, men alla viktiga händelser ser jag till att bevara i skrift. Det är som att göra en tidsresa varje gång jag öppnar en gammal dagbok som jag skrivit, både roligt och nostalgiskt. Tillsammans med mina fotoalbum hör dessa till mina käraste skatter. ♥
 

 
Japp, här har ni dem. Alla hittills 15 stycken utskrivna dagböcker. Och fler lär det bli. ;)
Vissa har jag låtit ligga i plastpåsar eftersom jag inte tittar i dem så ofta.
 
/Andrea

Kommentarer
Postat av: tess

Hihi har du hittat det? ;-)

Svar: Hehe, ja typ. Men bara en del avsnitt, vet att det finns fler.. ;)
Andrea

2012-09-02 @ 22:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0