Vuxen med studentmössa

Nu har det hunnit hända mycket sen sist jag bloggade. Allt från tävling med Sollentuna ABC till födelsedagsfirande. Japp, nu är jag inget barn längre! I alla fall juridiskt sett. Förra torsdagen fyllde jag 18 år, och trots att det var en helt vanlig vardag med skola och lite jobb så blev det en lyckad födelsedag! Massor av gratulationer från vänner och familj, flera mumsiga kanelbullar dagen till ära och några fina presenter bidrog till en minnesvärd 18-årsdag. Det hade varit kul att fira med en lite större fest, men hittade inget passande datum för det. Ett litet större firande får man ta igen senare när skolan och allt har lugnat ner sig lite.
 
För två helger sedan var det Sollentuna ABC som gällde, och vår klubb kammade hem rekordmånga medaljer. Det blev en slitig tredjeplats för min del, vilket jag är mycket nöjd med. Tävlingar är alltid roligt!
 
En stark motivator i dessa stressiga pluggtider var i alla fall att få klicka hem sin studentmössa idag! Efter mycket velande angående storlek och detaljer osv så gjorde jag beställningen i eftermiddags i skolan. ABC-gruppen som säljer studentprylar i skolan i veckan erbjöd lite guidning i studentdjungeln samt lite rabatt, så passade på att få ordern klar nu. I april kommer den, hoppas att allt blev rätt nu med namn och så bara! Det ligger en hel vetenskap bakom studentmössorna med massor som ska bestämmas angående text, tyg, brodyr osv.. Håller tummarna. ;)
 
 
/Andrea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0