Tur att man inte fick fisk till lunch

Hej alla!

Har för första gången sen jag började gymnasiet haft en totalt fri plugg-helg. Hade helt enkelt inga akuta läxor som behövde göras, eller något prov inom en snar framtid att plugga till, så jag tog "ledigt". Istället körde jag serien (säsongens sista!) i Gustavsberg, kollade på Melodifestivalsfinalen (tjohoooo Loreen!) och jobbade som vanligt på söndagen.

Dagens höjdpunkt har varit att dissekera på biologin. Killarnas sadistiska sida kikade fram och de skar och högg glatt i de slajmiga krabaterna vi fick till vårt förfogande. En bläckfisk, en kräfta, en fisk samt en mussla fick vi undersöka. Coolt var det och lite spännande, men fiskstanken sitter fortfarande kvar på händer och kläder så får nog ta en ordentligt dusch ikväll..

Jag har lusläst den tjocka bilagan som DN bifogade i gårdagens tidning angående valen inför högskolan. Jag har ett år kvar, men är så nyfiken på alla utbildningar. Jag vill hinna göra så mycket! Plugga utomlands, ta körkort, jobba, fortsätta plugga på hemmaplan, resa.. Har dock först ett drygt gymnasieår kvar att ta itu med. :)

Hade en hel del gamla/nya bilder kvar på mobben så förgyller inlägget lite med dessa tänkte jag:


Förra söndagen var det en häftig och annorlunda sorts frost som
täckte träden, som liknade små ispiggar ungefär. Taggigt typ.


Den här bilden togs innan lovet när jag och Pauline
lunchade. "Ahhh, en gaffel!" ;)



Nu har äntligen våren kommit hit, så min och Saras nya vana har
blivit att under lunchrasten ta en promenad till parken. Bilden
är från igår.



Johan och min vackra skapelse på morgonens kemilektion.
En karbokatjon, visst syns det? ;)



En härlig utsikt mot Edsviken idag, isen gör att vattnet ser ut
som en spegel.



En till bild från idag. :)


/Andrea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0