En vit påsk

Hej alla!

Nu har Stockholms alla studenter gått på ett efterlängtat påsklov, det känns skönt att kunna bryta de vanliga rutinerna lite grann. Jag har dock en hel radda plugg detta lov med, så skolfritt blir det inte. Men det är ändå skönt att vara ledig!

Förresten, varför all denna snö? Det verkar bli en vit istället för en gul påsk i år. Vad hände med plusgraderna och solen som vädergudarna gav oss ett smakprov på för några veckor sen???

I onsdags fick jag äntligen kemi b-provet undanstökat efter ton av plugg och nervositet. Nu har jag bara ett prov kvar i kemi för ALL FRAMTID! Min lycka är obeskrivlig! Men måste erkänna, att kemilektionerna är de absolut roligaste lektionerna jag har. Alla härliga människor lättar upp stämningen och lyckas göra mitt mardrömsämne till något mindre tråkigt. Kommer sakna min kemiklass ärligt talat. :)

Gick även i onsdagskväll på handledarkursen som krävs för att få börja övningsköra. Den var väldigt nyttig faktiskt, trots all dålig kritik jag hört om den. Snart får man sätta sig bakom ratten på riktigt!

Ett par bilder från gårdagen får sätta lite färg på inlägget:


Gårdagens promenad med Sara på lunchen.


Vår favvo-runda är att gå till slottet och runt halva parken. Så fint! :)


Vi hade ingen ledare igår på träningen, så vi planerade vår egen.
Vi körde först badminton med vänster, hopprep, sen innebandy
och sen riktiga badmintonmatcher. Kul med variation! William var
med lite trots skadorna, så att han blev helt slut sen, haha.


Nu ska jag snart dra iväg till Friskis, mamma lovade att visa mig hur styrkemaskinerna funkar ordentligt. Ska bli kul!

Trevlig påsk!

/Andrea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0