"Enda sättet att bli kvitt en frestelse är att ge efter för den"

Har idag jobbat ett intensivt pass i kafeterian som bestod av städning på hög nivå plus en racketsträngning. Kunder var det dock brist på (sålde två varor under sex timmar), men hann med mycket annat istället.

Jag och Jessica skulle i fredagskväll gått på Elias konsert, men eftersom han sedan inte kunde uppträda så beslutade vi oss för att gå hem till mig och baka. Den här gången fick det bli chocolate chip-muffins. Mums! Vi lyckades nästan äta upp en hel sats själva, haha.

Har sedan Jessica åkte hem igår eftermiddag arbetat med mitt sista skolarbete för den här terminen. Det är ett fördjupningsarbete i Svenska A där jag har valt att analysera Oscar Wilde och hans aforismer/citat. Fascineras så av hans sätt att formulera sig och verkligen sätta huvudet på spiken. En mängd av hans citat kan ni läsa på: http://www.catweb.se/citat/oscar.htm 

Förresten - vart har det fina sommarvädret tagit vägen? Solen och värmen verkar ha bytts ut mot regn och rusk. Gillas inte! ;)

Bjuder på två bilder från gårdagens muffinsbak:




/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0