En händelsefull promenad

Hej på er!

Har idag först och främst nördat kemi inför onsdagens kursprov. Hade problem med koncentrationen kände jag men får ta mig i kragen för det här är sista provet innan sommarlovet! Det hjälper ju inte självdiciplinen precis heller att solen skiner utanför fönstret när man själv är fast inomhus framför böckerna.. Aja, snart sommarlov!

Jag och mamma tog däremot en promenad runt Edsviken efter lunch som ett avbrott i pluggandet. Vi gick förbi vallen och kollade en stund på friidrottstävlingen som pågick där, innan vi fortsatte hemåt. På hemvägen mötte vi även en asiatisk tjej med en så liten valp i famnen att jag inte kunde låta bli att berätta för henne hur söt den var. Hon lät mig genast hålla den och berättade att det var en liten Shih Tzu som bara var nio veckor gammal. Hade jag inte haft min dumma allergi att ta hänsyn till så hade en liten valp varit underbart ♥

Lagade sedan maten ikväll - köttbiffar i asiatisk currysås med risnudlar och grönsaker. Yummie!


Den liknade mer en liten nallebjörn och var mjukare än ett
gosedjur. Dock var det som sagt en valp och Shih Tzu blir
rätt stora som vuxna tyvärr.

Ha det bra!

/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0