Dagens goda gärning

Har idag fortsatt målandet av huset tillsammans med pappa som vi har sysslat med sen i tisdags. Sammanlagt 18 timmars målning för min del men fint blir det! Vi har valt en likadan färg som vi hade innan fast ett par nyanser mörkare, huset har efter dessa 15 år fått sig ett rejält ansiktslyft!

Idag när jag kom cyklande till träningen så ser jag en vilsen William oroligt tippa omkring runt en lika vilsen liten dunboll. När jag kommer närmare ser jag att det är en liten luden fågelunge, och William förklarar att han har passat den de senaste 10 minuterna så att den inte har gått iväg, för den har antagligen hamnat rätt fel antog han i och med att parken ligger bakom skolan på andra sidan vägen. Vi bestämmer oss för att försiktigt fösa in den lilla skrämda stackaren i en närliggande hink, för att sedan bära tillbaka den till parken. Dock ser vi efter att vi gått halva vägen två bekanta fåglar som ser ut att vara två vuxnare versioner av den lilla fågelungen, så vi släppte den där med dem. Ungen började följa efter de vuxna fåglarna, men de eventuella föräldrarna struntade blankt i den lille.. Haha. Hoppas att den hittade hem, även om den kanske inte var så vilsen som vi trodde ;)

Dagens goda gärning - förhoppningsvis ;)


William som försöker locka in den lilla fågelungen i hinken.


Vi var dock osäkra på vilken sorts fågel det var, har ni någon aning? :S

Kram Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0