Flashmob i skolans kafeteria

Hej hej!

Den här veckan har gått i ett. Känner igen mig från högstadietiden nu tack vare allt plugg som man är överröst med. Har mycket i huvudet och det känns som att den här kommande månaden kommer att innebära en hel del brist på fritid. Får väl lära mig och prioritera och ta en sak i taget, då borde allt gå bra. Lyckades fixa 9:an på bästa sätt så får väl göra samma sak nu.

Har idag jobbat i kafeterian för att sedan spendera resten av dagen i Eriksdalshallen med resten av klubben för att kolla på Swedish International Stockholm. Så läskiga finaler bortsett från favoriten Viktor Axelsen från Danmark som var känd från fjol då han som 94-kille tog sig till final. Han spelade idag bra i första set, men gav helt upp i andra. Tråkigt, men det fanns säkert en orsak. En kul dag annars!

Igår så var det öppet hus i skolan så vi hade några lektioner för att sedan få komp hela måndagen (så värt det!). Alla rilettor och riltvåor hade däremot planerat att uföra en flashmob i kafeterian i form av en dans vi lärt oss under idrottstimmarna. En riktig överraskning för alla elever och föräldrar blev det!

Har äntligen avslutat min hemtenta i samhällskunskap A, trodde ärligt talat att jag aldrig skulle bli klar med den! Min lärare älskar att ställa tusen följdfrågor i form av hur, varför, utveckla, redogör dina svar, analysera, reflektera, orsaker, konsekvenser... Det blir rundgång på svar och kaka på kaka till slut, förstår inte hur han tänker ibland :( Men hoppas att mina tolv sidor räcker nu, vilket slit..


Finalen i herrsingel


Några glada juniorer ;) Kalle, Robin, Esbjörn och Maxen.


William och Therese! :D


Damdubbeln


Det blev en japansk final i damsingel. Tjejen på bilden lyckades
upprätthålla sin titel som mästarinna i SIS, hon vann även förra
året.

Imorgon är vi ju komplediga som sagt så ska rålugga kemi och matte för att sedan träna på kvällen.

Ha det bra hörrni!

/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0