Ett uppfriskande morgondopp

Hej på er!

Har nu avslutat den första veckan efter jullovet efter ett fullspeckat schema. Har pluggat på, tränat och jobbat. Dagen inleddes dock på ett lite annorlunda och KALLT sätt. Det är ju obligatoriskt för alla som läser Idrott och Hälsa A att prova på livräddning, och idag så var det vår tur att i praktiken prova på hur det är att rädda sig själv och andra ur en isvak. Spännande men lite nervöst var det när vi imorse gick ner till Edsviken hela klassen plus lärare för att medvetet hacka hål i isen för att plumsa ner i det 3-gradiga kalla vattnet. Det var en annorlunda känsla att medvetet försöka utsätta sig för lite fara, men alla klarade det gallant. Allt gick bra förutom att min ena isdubb trasslade sig lite (även fast jag fixat det innan) när jag skulle dra ut den. Det var faktiskt riktigt kul men såklart isande kallt. Hoppas att jag slipper en förkylning bara, kände ju i halsen redan imorse.. Och har tävling imorrn.. Aja håller tummarna, var ju sjuk för bara tre veckor sen.









Alla foton är tagna från Rudbecks hemsida.

Haha, skulle inte banga på att göra om det faktiskt ;)

/Andrea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0