Snökaos

Hej på er!

Idag har nog varit vinterns värsta dag vad gäller snö. Idag verkade samhället stå stilla under morgonen då snön låg 3 decimeter djup. Bilar kom knappt ut från sina uppfarter, fordon fastnade i snön, kommunaltrafiken var inställd i hela länet och flera skolor annonserade att eleverna inte behövde ta sig till skolan. Tack vare att jag bor med gångavstånd från skolan så kunde jag ta mig dit utan större problem, men när man väl kom till skolan så var den halvtom på folk. Hade prov första timmen och min klass hade otroligt nog lyckats ta sig dit i tid trots att de bor långt härifrån, men under alla andra lektioner så var vi antingen hälften så många eller max sju pers. Vilken ruggig vinterdag säger jag bara!

Om två veckor är det sportlov och jag räknar minuterna. Har verkligen en déjà vu från 9:an då plugget hängde över en konstant med prov och andra dead lines. Har haft så mycket nu ända sedan jullovets slut att jag verkligen börjar känna mig splittrad nu. Är så glad att jag inte följde med till Kristinehamn för klubbresa, hade aldrig förlåtit mig själv för att inte hinna med skolan. Hoppas att alla prov går bra så kommer sportlovet kännas underbart.

Så har idag gått i skolan (så gott det gick :P), ätit lunch med Sara och Elias, haft en del rätt roliga lektioner faktiskt, varit tränare med Sara efter skolan (och alla våra elever kom trots snökaoset!) och har sedan pluggat.

Hoppas ni får en skön helg!

/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0