Premiärbilderna med nya objektivet

Helluuuu,

i tisdags hade jag och pappa en heldag i stan där vi shoppade lite och åt en god buffé inne på Örtagården (så fräscht ställe, kan varmt rekommenderas!). Vårt främsta mål med besöket var dock att införskaffa ett nytt objektiv till systemkameran samt en ny blixt. Med andra ord för de mer fotointresserade: AF-S NIKKOR 35 mm 1:1.8G objektiv samt NIKON SB-400 blixt. Utrustning som främst hjälper till att ge bättre porträttbilder och bilder av rum. 

Blev alltså väldigt sugen igår på att få gå ut och testa allt så jag messade Anna. Det fick bli en spontan fotostudie i parken som slutade med en 5 km lång promenad för min del. Men fina bilder blev det! Tack Anna för att du ställde upp som modell ;)

På kvällen blev det träning, första gången sedan efter jul. Kul var det att få hålla i ett racket igen!











/Andrea

Kommentarer
Postat av: Sandra

så himla fina bilder! :) kul med objektivet!

ja, angående the studio så fick jag och maja komma dit, bli sminkade och stylade och så helt gratis. Dem hade ringt upp maja för en gratis-grej, men det är säkert gratis vanligtvis också. det som kostar är ju bilderna, och vi fick något december-erbjudande: alla bilder för 2000 kr (det var då 70 bilder vardera). Vanligtvis kostade 10 bilder 1700, 20 typ 2800 osv... rätt dyrt. Vet inte om dem har kvar det där erbjudandet efter nyår, men det går nog att åka dit och kolla annars :)

2011-12-29 @ 13:09:54
URL: http://sandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0