Förhoppning om en vit jul åter tillbaka

Hej på er!

Sitter nu nyduschad och insvept i en fleecefilt framför datorn efter en heldag i Spånga Rackethall. Det har varit seriespel mot tre hela lag som gällt idag, Lidingö, Eken och Spånga, därför känner man sig sådär lagom degig just nu. Dagen var annars rolig som alltid, trots att några av våra lagmedlemmar hade behövt någon form av uppmuntran efter diverse motgångar.

På eftermiddagen kunde vi dock skåda snö i mängder (i jämförelse vad vi sett hittills denna vinter i alla fall) falla från himlen. Slaskigt blev det direkt dock tack vare plusgraderna i luften, men förhoppningen om en vit jul hittade i alla fall tillbaka! Vore mysigt :)

När vi ändå är inne på jultemat så erkänner jag att det känns konstigt med fjärde advent imorgon, när det sedan är en vecka kvar till julafton. Och i tisdags firades lucia i skolan med luciatåg  som framfördes av sistaårseleverna på musikprogrammet. Riktigt fint var det, rikligt med julstämning!

Ikväll har min familj annars firat min pappa som fyller år med en stor tårta och presenter. Grattis pappa!

Imorgon blir'e jobb och sedan årets sista kraftansträning med plugget tack vare det berömda fysikprovet som ligger dagen innan avslutningen. In i det sista ska det köras innan man får gå på ett välbehövligt jullov.

Eftersom jag dessvärre inte fotade något från serien idag så bjuder jag på ett par suktande bilder från pappas födelsedagsfirande ikväll istället:




/Andrea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0