Hösten - den vackraste årstiden

När folk frågar mig vilken årstid som är min favorit så tvekar jag alltid, alla årstider är vackra eller har sitt som gör den speciell. Jag får däremot alltid till slut säga hösten. Hösten innebär skolstart med massa plugg, stress och mörkare dagar. Men, den innefattar också att alla träden skiftar färg från grönt till gult, orange och rött. Det är nämligen inte mycket som kan konkurrera med ett lönnträd i sina finaste dagar på hösten. Alla träd ser ut att brinna i alla dessa varma färger. Varje gång jag går till skolan på morgonen eller kommer hem på kvällen så ser jag de fina löven och jag aldrig låta bli att le, det gör mig glad :)











Igår gick jag ut efter skolan med kameran i högsta hugg för att föreviga hösten på bild. I Kristinehamn i helgen så var träden lika vackra, så när vi var på väg till tåget på söndagen så fick jag stanna och fota regelbundet, och William väntade tålmodigt tills jag var klar med min besatthet av att fota efter varje gång vi rundat ett hörn. Några av fotona kan ni se ovan ;) 

I alla fall, så piggar höstens alla färger verkligen upp vardagen bland allt plugg och mörka dagar. Min favoritårstid ;)

/Andrea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0