Tillbaka från Tyskland

Hallo!

Nu är jag tillbaka från semestern i Bayern med familjen! Vi kom hem sent igår kväll efter en relativt smidig hemresa. Veckan har varit intensiv men lyckad! Vi har varit i Memmingen, München och Nördlingen plus flera småstäder till som ligger i Bayern. Vi har besökt flera kända riktiga sagoslott som Hoenschwangau och Neuschwanstein, njutit av de vackra och mysiga omgivningarna, ätit god mat, träffat några släktingar och shoppat lite förstås ;) Hittade en del träningströjor, ett par nya shorts (äntligen, har typ letat hur länge som helst!) och kunde inte låta bli att köpa en söt liten gosedjurskoala.. Haha. I matväg har jag hittat mina tyska favoriter bestående av Leberkäse (en sorts kryddad falukorv) och bayersk potatissallad, Bretzel (en kringla gjord på bröd) och självklart en del choklad :P

En hel del kultur blev det den här resan, men mycket annat också så det blev en väldigt varierad och lyckad semester! Det känns väldigt kul att vara hemma igen, men det är skönt med miljöombyte ibland. Borta bra men hemma bäst! :)



Här ser ni en liten sammanfattning av resan. Från vänster är vårt första hotell, Dinkelsbül, utsikten från Neuschwanstein, Nördlingen, en Starbucks - yummie ;P, Neuschwanstein och en middag med Leberkäse :)

Idag har vi packat upp våra grejer, annars händer inte så mycket :) Igår kväll fick jag däremot besked om gymnasieintagning. Kom in på förstavalet så det var bra. Men det känns ändå lite konstigt, efter att ha pluggat så mycket så har poängen på pappret gjort att jag kommit in på min gymnasielinje, men nu är det pappret i princip värdelöst. Aja, nu är det avklarat. Är så nöjd med 9:an och betygen, nu är det bara att sikta på samma sak i gymnasiet! :D

/Andrea

Kommentarer
Postat av: Anonym

fett mysigt ni verkar haft ;D Va bra att du kom in på RIL :D e fett taggad xD de kommer bli as kul :D

2010-07-04 @ 12:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0