Hutter och frys

Hej på er!

Har idag varit en vanlig onsdag, bortsett från att det har varit den kallaste skoldagen på länge. Vi satt allihopa med jackor och vantar på under lektionen och lärarna har medlidande och ger utan att tveka sin tillåtelse. Vår skola har tydligen ett problem med värmeisoleringen så det är därför som det är iskallt trots att alla element är på. Kunde dock inte låta bli att ta med termometern idag och lägga i skåpet.. Den visade lite mer än 15 grader - brrrrrrrrrr...

Onsdagar är i alla fall en kort dag för mig, så efter att jag ätit lunch med Anna, Tess och Sandra så drog jag hem. Ska alldeles strax plocka fram böckerna och börja plugga. Men men, träning ikväll i alla fall!

Igår var det även så kallad RIL-kamp där alla rilare i alla årskurser får möta varandra i olika sporter. Treorna vann dock, haha. Men det var jämnt! ;)

Det är även NT-vecka i RB, så mycket spektakel har det varit under veckans gång. Det spelas hög musik i kafeterian, ballonger pryder väggarna, allmänt konstiga dekorationer förgyller skolan och veckan avslutas med en NT-show på fredag. Spännande :P

Några bilder sen dagen:


Anna och Sandra framför den enorma ballongväggen, där något
står skrivet på varje ballong :P


N:et är gjord av något hårt med tyg över, medan T:et verkar vara
helt gjord av cola-burkar.


Trappan vid kafeterian. Alltså vilket jobb alla teknik- och naturare
har lagt ner!


Några av mina kära klasskompisar under samhällskunskapen
imorse, en rätt så trött skara människor just då ;)


Anna vid mitt skåp för någon timme sen ;) Jag håller upp
termometern för att visa hur kallt det är, men just då så steg
temperaturen till 17 grader.. Typiskt, haha.



När jag var på väg hem idag. Snön är så vacker just nu :)

Sådär ja, nu blir'e plugg!

/Andrea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0