Skogsmulle för en dag

Hej!

Idag var min andra dag som gymnasieelev, och mina förstaintryck av skolan, klassen och min mentor är positiva! Igår fick vi träffa alla och göra några "lära känna-övningar" och blev sedan överösta med information. Det var mycket att ta in, men som sagt, det gick bra ;) Min mentor är dessutom min förra tränares pappa som arbetar på skolan, lite kul men han är bra så det är helt okej :P Vårt schema är jag lite nervös för, men det får vänta tills på söndag när vi får dem.
Idag samlades vi allihopa den härliga tiden 8.20 (andra program fick sovmorgon..) för att i små grupper gå på en vandring i komunens skogar! Alla fick endast en karta till hjälp, och min grupp hann dessutom med ett litet äventyr innan lunchen. Vi gick vilse som ledde till minst en timmes extra onödigt  runt-irrande i skogen. När lokalsinnet tröt så åkte folks iPhones fram, och med hjälp av Google Maps och en elektronisk kompass så hittade vi till mötesplatsen. Hehe, men kul hade vi faktiskt ;)

Så det hade vi naturare för oss fram till halv två medan andra hade sovmorgon, hehe ;) Efter skolan gick jag till hallen tillsammans med de andra för att hjälpa till att ställa i ordning inför en tävling imorgon. Vi ska däremot köra i Komet, så vi håller tummarna för att det går bra där också. Jag känner i halsen just nu men hoppas det går över..

Första bilden föreställer när vi försökte orientera oss med hjälp av kartan och Google Maps ;) Och den andra när vi fick simma över sjön med våra kläder i torrt förvar på en uppblåsbar båt.




Hoppas ni får en trevlig fredagkväll!

/Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0