New moon

Hej!

Idag har jag pluggat hela dagen. Det är två riktigt fulla veckor av plugg kvar innan det i princip är slut fram till jullovet. Jag är trött nästan hela tiden och planerar så bra jag kan för att hinna med allt. Men man får försöka köra på de här sista två veckorna och tänka på allt roligt som händer istället, och allt slit lönar sig i slutet :)
På kvällen lagade jag middag, det blev lasagne. Jag blev inspirerad från att vi lagade det på hemkunskapen i onsdags ;) Sen kollade jag med min pappa på tennis semifinalen med Robin Söderling mot Del Potro, de spelar fortfarande så ska fortsätta kolla alldeles strax. Håller tummarna för Söderling :)

Igår efter skolan och träningsgrupperna gick jag, Anna, Therese, Sandra .G, Felicia, Felicias pojkvän och hans kompis på bio och såg New Moon. Jag var så nyfiken på den på grund av att jag älskade böckerna, men den var lite seg och jag hade nog inte gillat den lika mycket om jag inte läst böckerna först. Första intrycket smittade liksom av sig :P Jag gillar tyvärr romantiska filmer så jag föll för den ändå ;) Och Jacob värmde upp hela filmen lite mer :P Anna föredrog Edward, hehe ;) Killarna var väl lite så där lagom entusiastiska. När Jacob och Edward visades på bioduken suckade alla fjortisar av beundran, haha. Lika kul varje gång ^^ Men det var en kul kväll även fast alla hade olika uppfattning om filmen, jag kan ändå säga att filmerna inte på långa vägar kan mäta sig med böckerna.

DM förra helgen var superkul! Det gick sådär i mina matcher, men en riktigt rolig helg blev det i alla fall. Vi satt domare i flera timmar i sträck eftersom det var brist på domare. Men det är alltid lika häftigt att se Stockholms bästa spelare och några av Sverigetoppen också. Domarna fick dessutom en överraskning som tack - biljetter till Swedish International Stockholm! Längtar redan till januari när vi ska gå och se den! Badminton i världsklass! :D



/Andrea

Kommentarer
Postat av: mikaela

Ja, jag ska oxå på SIS, tror jag ska gå på fredagen.. men kanske lördagen oxå.. :P

2009-12-13 @ 16:44:01
Postat av: Andrea

Ja gör det, det kommer bli häftigt :D Vi kanske ses där :)

2009-12-19 @ 17:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0