2012 premiär

Hej!

Igår kväll efter skolan och våra träningsgrupper drog vi hem för att göra oss klara och för att sedan mötas vid centrum för att åka till Kista. Först var det jag, Anna, Therese, William och Erik, men Sofia och Henrik kom lagom till att bion började. Sara blev sjuk, hoppas hon mår bättre snart :)

Först åt vi i alla fall middag i food courten, det blev både mexikanskt och asiatiskt. Stackars Therese kunde inte äta upp hela sin currysoppa för den var för stark, alla smakade men ingen trodde den var så stark.. Men alla tycker olika :) Jag körde också på asiatiskt med samma rätt som Tess fast med kyckling och curry. Mycket gott :P Många roliga diskussioner blev det under maten också, haha ;) Omg vad jag skrattade under kvällen :D
Sen var det bara att styra stegen mot bion, det var helt smockfullt med människor! Man fick armbåga sig fram för att över huvud taget ha en chans att komma någonstans. Tess, William och Anna skulle självklart ha popcorn också trots att de var mätta sen middagen, haha. Men det hör till när man är på bio ;)

Jag blev i alla fall inte ett dugg besviken över filmen, den överträffade alla förväntningar - gå och se den! "2012" var precis så maffig som man hoppades att den skulle vara. Jag tycker effekterna, skådespelarna och handligen var jättebra och riktigt spännande. Det jag - och de andra också tyckte - var bara att den var ju självklart så otroligt hollywood-aktig på det viset att huvudpersonerna alltid klarade sig undan i sista sekund mellan alla de minst tio olika naturkatastroferna. Men häftigt var det när allt successivt förvärrades och till slut avslutades med enorma jorbävningar där marken bara gav vika under stora städer och med översvämningar så stora så att de välte hangarfartyg.

Det var en askul fredagkväll, efter en tung vecka i skolan. Idag har jag suttit konstant hela dagen och skrivit på vår World War II essay. Verkligen segt.


På bion
På bion, min mobil tar verkligen inga bra bilder i mörker.. xD
Men håll till godo :) Man kan i alla fall skymta Therese, Erik och William :P

Mvh: Andrea

Kommentarer
Postat av: tess

Filmen var grymt bra :D skulle inte banga på att se den en gång till ;P hehe

2009-11-15 @ 13:38:10
Postat av: Andrea

Haha, inte jag heller :D

2009-11-15 @ 17:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0