Put on a happy face

Efter tre riktigt tråkiga dagar fulla av plugg inför årets sista prov så hade vi fysikprovet igår. När jag tog steget utanför klassrumsdörren gick det upp för mig vilka fel jag gjort, det var RIKTIGA slarvfel som man bara inte får missa på. Provet hade kännts riktigt enkelt, och jag kände mig ganska säker på det flesta av VG-frågorna. Men sen kom jag på hur slarvig jag varit, alla dessa timmar jag lagt ner på det här provet var bortslösade för att jag klantade mig så fruktansvärt på det här provet. Jag vill inte sumpa mitt fysikbetyg, även fast jag har nästa termin på mig att höja mig igen i så fall. Jag är så ledsen, jag har avstått från mycket för att kunna plugga till det här provet och nu känns det helt onödigt :(

Dagen blev i alla fall mycket bättre. Jag och min HK-grupp höll i hemkunskapslektionen och det gick så bra det bara kunde, vi blev 100 % nöjda med omdömet :) Efter skolan hade jag INGET plugg, tjohooo! Så jag gick hem och slappade ett tag innan jag äntligen fick spela min kära badminton igen, haha. Det var asbra träning, även fast det spelmässigt hade kunnat gå bättre. Efter träningen var det fika med pepparkakor och saft och vi satt och pratade ett tag. Och sen när min mamma skulle skjutsa hem mig, Anna, Therese och William var det precis lika flummigt i bilen hem som alltid, haha :D Vi "ritade" figurer i imman på fönsterrutorna och Therese säger helt spontant:
- Jag ritar kromosomer.
Har ingen aning varför hon gjorde det men William utbrister:
- Anna ritar smileysar och Therese ritar kromosomer!
Haha, omg vad vi skrattade. Ja varför rita gamla hederliga smileysar när man kan rita kromosomer???!! ;)

Imorgon är det träning igen och på fredag åker vi till Carlstad för Carlstad Open! :D Det kommer bli precis lika kul och lyckat som alla de senaste klubbresorna. Senast var vi i Kristinehamn för Picassofjädern. Längtar!


Några av fotona från Picassofjädern vi åkte till i oktober :D

Hoppas ni hade en lite bättre dag än vad jag hade igår! :)

Mvh: Andrea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0