Jul-test: Är du jultokig?

Jul-test: Hur galen är du i julen?

( ) Du skriver en ny önskelista på juldagen
( ) Du tror på tomten (när jag var liten gjorde jag det i alla fall ;))
( ) Du skriver fortfarande till tomten
(/) Det är viktigt med traditioner för dig
( ) Du vill alltid ha en riktig gran - inte en plast
(x) Du gillar gröt
( ) Du kan alla julsånger som någonsin funnits
(/) Du handlar julklappar redan under sommaren (beror på om jag hittar något extra bra :P)
(x) Du tycker julafton är den bästa högtiden på året
(x) Du gör dina egna julkort
(/) Du älskar att baka julgodis (jag gillar att baka pepparkakor :D)
( ) Natten till julafton kan du knappt sova av upphetsning och längtan
( ) Du har minst tre olika julkalendrar
( ) Du klär granen i flera timmar så att allt ska bli perfekt
(/) Om dina föräldrar vill ändra eller rucka på någon tradition protesterar du kraftigt (det beror på vad, haha)
(x) Du vill helst att ni ska vara hela släkten samlad på julafton (skulle vara kul men min släkt bor så långt bort)
( ) Kvällen innan julafton sitter du och kommer på rim till alla paket
(x) Första advent dekorerar du hela huset
(x) Det måste snöa för att vara en komplett julafton
(x) Du gillar att jul-stöka
(x) Du tycker julen är mysig


Resultat:

0-3 kryss: Du är inte speciellt förtjust i julen. Varför firar vi det över huvud taget?
4-11 kryss: Du har en normal inställning till julen. Du längtar till den och tycker mycket om den!
12-23 kryss: Du är helt såld på den här högtiden! Du är ett riktig jul-freak och älskar allt som har med julafton att göra. Du kan aldrig förbereda för mycket och längtar redan den 25:e december efter nästa.

Haha, jag har väl en sund inställning till julen :D Men självklart längtar man, speciellt till jullovet!




/Andrea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0